D2-Rally Gravel -coilover-sarjat yleisesti
- Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin isoille joustoille
- Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
- Madallus: noin +30mm – -30mm portaattomasti alakannakkeella
- Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
- Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä. Iskunvaimentimen runko 55mm
- Cambersäätö: –
- Yläpää edessä: Heavy duty laakeroitu
- Yläpää takana: Heavy duty
Rally Gravel -alustasarjat on kehitetty soralla ajettavia ralleja ja isoja joustoja ajatellen. Soraralli -alustasarjat ovatkin D2:n toiseksi myydyin tuote Street -alustasarjojen jälkeen.
D2 alustasarjat ovat pitkään niittäneet mainetta Suomessa. Erinomaisesti myös talviolosuhteissa toimivia alustasarjoja on tarjolla eri versiona, joista Street -sarja on kattavien ominaisuuksien ja edullisen hintansa ansiosta suosituin katuautojen alustasarja.
- Katsastuskelpoinen kaikissa autoissa
- 36-portainen jäykkyyssäätö
- Korkeuden säätö alakannakkeella
- Jousen esijännityksen säätö
- Teflonpinnoitetut kierteet
Street alustasarja soveltuu ominaisuuksiensa puolesta niin käyttöautoon kuin harrasteautoonkin. Korkeussäädön ansiosta korkeutta on helppo muuttaa kesän ja talven talven vaatimuksiin.
Säädettävä vaimennusteho ja jousen esijännitys mahdollistavat laajat säädöt alustan jäykkyyteen. Jousijäykkyydet (kg/mm) näet tuotekuvauksesta.
Toimitussisältö
Toimitus sisältää neljä iskunvaimenninta, jouset, kiristysrenkaat, alakannakkeet sekä yläpäät (yläpäitä ei tule mikäli sarjan tiedoissa yläpään tyyppi on OE, eli alkuperäinen). Käytännössä sarja koostuu neljästä pulttaa-kiinni vaimentimesta.
Alustan korkeussäätö
D2 sarjoissa korkeus säädetään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta nostamalla tai laskemalla alakannaketta. Tämä on kilpailijoihin verrattuna ylivoimainen ratkaisu, sillä iskunvaimennin ei painu pohjaan autoa madallettaessa. Näin se ei pohjaa, ja pysyy vaimennuksen kannalta optimaalisessa asennossa. Säätöalue street -sarjoissa on noin 0 – 80mm autojen rakenteesta johtuvia rajoituksia lukuunottamatta. Madallusmäärää voi rajoittaa auton rakenne jossa alkuperäinen iskunvaimennin on hyvin lyhyt. Useimmilla sarjoilla päästään rungosta säätämällä noin 80 mm madallukseen, parhaimmillaan jopa 120mm. Autoihin joiden rakenne ei salli suuria madalluksia rungosta voidaan sarjaan tehdä pieniä muutoksia joilla saadaan yleensä noin 10 – 20 mm lisämadallusta.
Jäykkyyssäätö ja jousen esijännitys
Iskunvaimentimen vaimennustehoa säädetään vaimentimen päästä pienellä nupilla 36-portaisesti. Jousen esijännitystä on mahdollista säätää jousen alalautasella autoissa joiden alustan rakenteessa jousi on iskunvaimentimen ympärillä.
Camberkulman säätö
Useimpiin autoihin joissa käytetään McPherson-mallin tuentaa sisältyy sarjaan säädettävä yläpää. Säätö mahdollistaa camberkulman, eli pyörän pystykallistuksen säätämisen helposti. Mallit joissa on cambersäätö, tunnistat tuotteen tiedoista joissa on mainittu yläpään tyypiksi P+ tai P.