D2 coilover -alustasarjat – Toyota CROWN (GRS 180/181/182) 03-08 drift series

Tuotenumero: D-TO-33--DRIFT

1394,00

Ei tilattavissa

Toimituskulut kirjeille 3 €, paketeille 7 €.
Yli 130 € tilaukset toimituskuluitta (pois lukien pikarahdit).

Soveltuu automalliin: Toyota CROWN (GRS 180/181/182) 03-08 drift series

Top mount front: A, Top mount rear: A, Strut type front: DSM, rear: DS61, Spring stiffness front: 20kg/mm, rear: 12kg/mm

D2-korkeussäädettävät alustasarjat 2-vuoden takuulla

Alustan mukana toimitetaan aina asennus- säätö- ja huolto-ohje. D2-coiloversarjat ovat 1.10.2015 alkaen täysin katsastuskelpoisia uusimpiinkin EY-tyyppihyväksyttyihin autoihin. Katsastusta varten saat meiltä tarvittaessa lausunnon alustasarjan soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön. Sarjojen kohdalla ilmoitettu madallus on ohjeellinen, eikä välttämättä joka autossa päästä näihin madalluksiin. Lisäksi madallusmäärää voi rajoittaa auton rakenne jossa alkuperäinen iskunvaimennin on hyvin lyhyt. Useimmilla sarjoilla päästään rungosta säätämällä noin 80 mm madallukseen, parhaimmillaan jopa 120mm.

D2-sarjoissa on 2 vuoden takuu. Takuu ei kata normaalia kulumista. Takuu kattaa alustan käytön katuliikenteessä ja edellyttää että se on asianmukaisesti asennettu ja käytetty.

Osasto:

D2-Drifting -coilover-sarjat yleisesti

  • Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin, McPherson tuennassa ylösalaisin jolloin rakenne vahvempi
  • Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
  • Madallus: 0mm – -80mm portaattomasti alakannakkeella
  • Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
  • Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä. McPherson tolppien runko 55mm!
  • Cambersäätö: Useimmissa McPherson tuennoissa

Alustasarja jolla pitoa on juuri sopivasti. Drifting-auton käsittely vaatii alustalta paljon, koska pitoa ja kontrollia pitää olla juuri sopivasti. Tämä on kohta jossa D2:n Drift-alustasarja tulee mukaan kuvioihin. Se on kehitetty erityisesti kuljettajille jotka liukuvat asfaltilla tosissaan.

D2 alustasarjat ovat pitkään niittäneet mainetta Suomessa. Erinomaisesti myös talviolosuhteissa toimivia alustasarjoja on tarjolla eri versiona, joista Street -sarja on kattavien ominaisuuksien ja edullisen hintansa ansiosta suosituin katuautojen alustasarja.

  • Katsastuskelpoinen kaikissa autoissa
  • 36-portainen jäykkyyssäätö
  • Korkeuden säätö alakannakkeella
  • Jousen esijännityksen säätö
  • Teflonpinnoitetut kierteet

Street alustasarja soveltuu ominaisuuksiensa puolesta niin käyttöautoon kuin harrasteautoonkin. Korkeussäädön ansiosta korkeutta on helppo muuttaa kesän ja talven talven vaatimuksiin.

Säädettävä vaimennusteho ja jousen esijännitys mahdollistavat laajat säädöt alustan jäykkyyteen. Jousijäykkyydet (kg/mm) näet tuotekuvauksesta.

Toimitussisältö

Toimitus sisältää neljä iskunvaimenninta, jouset, kiristysrenkaat, alakannakkeet sekä yläpäät (yläpäitä ei tule mikäli sarjan tiedoissa yläpään tyyppi on OE, eli alkuperäinen). Käytännössä sarja koostuu neljästä pulttaa-kiinni vaimentimesta.

Alustan korkeussäätö

D2 sarjoissa korkeus säädetään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta nostamalla tai laskemalla alakannaketta. Tämä on kilpailijoihin verrattuna ylivoimainen ratkaisu, sillä iskunvaimennin ei painu pohjaan autoa madallettaessa. Näin se ei pohjaa, ja pysyy vaimennuksen kannalta optimaalisessa asennossa. Säätöalue street -sarjoissa on noin 0 – 80mm autojen rakenteesta johtuvia rajoituksia lukuunottamatta. Madallusmäärää voi rajoittaa auton rakenne jossa alkuperäinen iskunvaimennin on hyvin lyhyt. Useimmilla sarjoilla päästään rungosta säätämällä noin 80 mm madallukseen, parhaimmillaan jopa 120mm. Autoihin joiden rakenne ei salli suuria madalluksia rungosta voidaan sarjaan tehdä pieniä muutoksia joilla saadaan yleensä noin 10 – 20 mm lisämadallusta.

Jäykkyyssäätö ja jousen esijännitys

Iskunvaimentimen vaimennustehoa säädetään vaimentimen päästä pienellä nupilla 36-portaisesti. Jousen esijännitystä on mahdollista säätää jousen alalautasella autoissa joiden alustan rakenteessa jousi on iskunvaimentimen ympärillä.

Camberkulman säätö

Useimpiin autoihin joissa käytetään McPherson-mallin tuentaa sisältyy sarjaan säädettävä yläpää. Säätö mahdollistaa camberkulman, eli pyörän pystykallistuksen säätämisen helposti. Mallit joissa on cambersäätö, tunnistat tuotteen tiedoista joissa on mainittu yläpään tyypiksi P+ tai P.