Black Diamond -jarrulevyt

Black Diamond -jarrulevyt, uritettuna ja porattuna

Mustakäsitellyt Black Diamond jarrulevyt ovat saatavilla uritettuina, rei’itettyinä ja combina jossa on sekä urat että reiät. Levyn tyyppi on helppo katsoa sen tuotekoodista, jossa:
COM tarkoittaa combilevyä, eli sekä uritettua että rei’itettyä levyä.
G6 tarkoittaa uritettua levyä jossa on 6 uraa. G12 tarkoittaa uritettua levyä jossa on 12 uraa.
CD tarkoittaa rei’itettyä levyä, ts. cross-drilled.

Lue lisää

Sopivuus
Black Diamond jarrulevyt ovat aina autokohtaisia, tarkoittaen sitä että ne ovat strategisilta mitoiltaan ja sopivuudeltaan alkuperäisiä levyjä vastaavat. Koska useissa automalleissa on käytetty monia erilaisia levyjä, kannattaa levyjä selatessaan katsoa myös levyn halkaisijaa ja offsettia, josta on usein yksiselitteisen helppoa päätellä mikä vaihtoehto autoosi sopii.

Miten päin levyt asennetaan?
Levy asennetaan niin, että levyn jäähdytyskanavat osoittavat levyn pyörimissuuntaan (ulkokehältä sisäkehälle katsottuna). Näin jäähdyttävä ilma virtaa levyn keskiosista kohti levyn ulkoreunoja. Kun kyseessä on jäähdytetty levy, ei mahdollisten urien tai rei’itysten suunta merkitse läheskään niin paljoa kuin jäähdytyskanavien suunta.

Jäähdyttämättömässä levyssä, eli sellaisessa levyssä jonka välissä ei ole jäähdytyskanavia, on meidän suosituksemme asentaa levy niin että levyn urat osoittavat levyn pyörimissuuntaan (ulkokehältä sisäkehälle katsottuna), näin lika ja jarrupöly poistuvat luonnolliseen suuntaan. Ulkonäkösyistä voidaan toki käyttää jäähdyttämättömiä levyjä myös toisin päin, ei urien suunta maailmaa kaada missään tapauksessa.

Rajaa
Sulje